امروز جمعه 31 فروردین 1403 http://islamic-teb.cloob24.com
0

بسم الله الرحمن الرحیم

چرا انسان بیمار می‌شود؟

﴿وَمَا أَصَابَکُم مِّن مُّصِیبَهٍ فَبِمَا کَسَبَتْ أَیْدِیکُمْ﴾ سوره شوری/30
«هیچ مصیبتی به شما نمی رسد مگر به خاطر کار های(گناهان)خودتان.»
 

در طب امروزی که البته بهتر آن است که بگوییم طب کمونیستی جواب این است که بیمار شدن انسان یک اتفاق است که به بدشانسی تعبیر می‌کنند.!طب جدید می گوید بیماری یک امر اتفاقی است که هیچ حکمتی ندارد!و متاسفانه این اعتقاد در بین مسلمانان هم رسوخ پیدا کرده است.

اما طبق عقیده ی اسلام هیچکاری در این جهان بدون حکمت نیست!چون ما معتقد به خدایی حکیم هستیم!ایا از شخص حکیم امر عبث و بیهوده و بدون حکمت سر می زند؟همه بیماری ها حکمت و دلیل دارد و انسان اتفاقی بیمار نمی‌شود.

موارد مختلف است و احتمالات متعددی وجود دارد. بعضی از حکمت های بیماری را در زیر عرض می کنیم:

1.فردی تکبر دارد و در صدد تعدی و طغیان است و خداوند او را بیمار می‌کند تا او را ادب کند.

2.فردی زیاد گناه انجام داده است و خداوند او را بیمار می‌کند تا گناهان او پاک بشود.(البته این مورد مخصوص شیعیان است زیرا پاک شدن گناهان در این دنیا و رفع عذاب اخروی یک خیر است و خیر فقط به شیعیان می رسد.)

3.فردی از یاد خدا غافل است. این مورد خیلی دیده شده است. افرادی هستند که هر کاری را انجام می‌دهند و خدا را فراموش کرده اند و گمان می‌کند هیچ اتفاقی برای آن ها نمی‌افتد. خداوند این ها را بیمار می‌کند تا متنبه بشوند.

4.گاهی هم خداوند افرادی را مبتلا می‌کند تا برای آن ها آزمایش باشد. افرادی با ابتلا به بیماری ها ناشکر می‌شوند و کارهای خوب و نماز و اعمال عبادی خود را ترک می‌کنند و کم کم دین را ترک می‌کند تا حقیقت او برای خود و دیگران آشکار بشود.

و.

بنابراین همه بیماری ها دارای حکمت است. با یک اشراف دقیق و کاری که خداوند انجام می‌دهد.انسان وقتی بیمار می شود باید تامل و تفکر کند که حکمت بیمار شدن او چیست!ببیند الله عزوجل چه چیزی از او میخواهد که بیمار شده است؟!اگر گناهی انجام می دهد توبه کند.یا اگر از یاد خدا غافل شده یاد خدا کند و.!یکی از موانع بزرگ درمان همین است که خیال می کنیم بیمار شدنمان به خاطر بد شانسی بوده است و زمانی که بیمار می شویم به جای یاد خدا افتادن کفر هم می گوییم و در نتیجه بیماری تشدید هم می شود!خیال می کنیم اینکه ما بیمار شده ایم و دیگران بیمار نشده اند به خاطر بی عدالتی خدا است!

این حقیقت اگر مطرح بشود و مردم ایمان بیاورند در درمان آن ها کمک می‌کند. یعنی درواقع اصل درمان همین است.شخص باید ببیند علت بیمار شدنش چیست و ان علت را برطرف کند تا بهبود پیدا کند وگرنه اگر دارو های مختلف هم بخورد اما هنوز علت باقی مانده باشد چگونه ممکن است معلول که بیماری باشد برطرف شود!؟
اگرمردم بدانند که علت بیماری گناه است، دیگر انجام نمی دهند. امروزه مردم به سخت ترین رژیم ها مثل خام خواری و آب درمانی و غذا نخوردن و گوشت نخوردن روی می آورند تا بدنشان سالم بماند. اگر بدانند که علت بیماری ها، گناه است، گناه نمی کنند تا بیمار نشوند.
مشکل انسان این است که موقع بیماری افسرده و مایوس می‌شود به طوری که شاید عقل خود را از دست بدهد. ولی اگر انسان بداند که بیماری کار خداست و حکمتی در این کار نهفته است به این مشکلات گرفتار نمی‌شود و سبب می‌شود که زودتر بهبودی یابد.

این مسائل است که دنیای امروز فاقد آن ها است. دارو و بیمارستان دارند ولی فایده ای ندارد چون این مسائل اساسی را از دست داده اند! بدانیم که همه چیز با یک اشراف دقیق به وجود می‌آید به خاطر رستگاری بشر.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه