امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://islamic-teb.cloob24.com
0
روش تهیه روغن پی گاو

درمورد روغن پی گاو نکته ای است و آن روش تهیه‌ی آن است.

روش اول: روشی معمول بین مردم آب کردن ساده پی گاو است. آن را درون قابلامه می‌ریزند و حرارت می‌دهند. باید دقت داشت که گرمای زیاد نبیند بنابراین هرمقدار از پی که آب شد باید جدا شود و در ظرف دیگری ریخته بشود چون اگر زیاد حرارت ببیند سفت می‌شود و می‌ماسد.

روش دوم: ائمه روش خاصی ذکر می‌کنند و آن رختن قلوه پی در ظرفی مانند زود پز است. بعد چهار پنج سنگ روی آتش قرار دهید تا کاملا داغ بشود و آنها را در ظرف قلوه پی بیندازید و آن را شدید تکان دهید تا پی‌ها آب بشوند. سپس صبر کنید و درب ظرف برندارید تا بخار آن خارج نشود. این بهترین روش تهیه روغن گاو است روایت آن در جلد سه وجود دارد.

درزمان ائمه آتش بود با اینحال نفرمودند تنها آب کنید بلکه روش مخصوص ذکر کردند بنابراین شاید برخی فوائد مانند درمان اسهال بودن آن مترتب بر این روش خاص باشد.

اگر مواد دیگری که اضافه بشود مانند به، هل و پیاز خود اینها خاصیت دارند. اگر اینطور که می‌گویند ریختن جو بوی آن را بگیرد خوب است.

در قرآن می‌فرماید: ﴿وَ مِنَ الْبَقَرِ وَ الْغَنَمِ حَرَّمْنا عَلَیْهِمْ شُحُومَهُما﴾[12] شحم بقر و غنم هردو(بر بنی اسرائیل)حرام شده اما طیبات خصوص شحم گاو است. از روایات استفاده می‌شود خصوصیت اصلی برای پی گاو است

(آیت الله تبریزیان)

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه